Wednesday, December 2, 2009

Haji

Jemaah-Jemaah Haji Malaysia pun dah nak berangkat pulang ke tanah air, semoga mereka selamat sampai dan bersama keluarga tersayang.

Dilaporkan juga 20 Jemaah Haji dari Malaysia telah pulang ke Rahmatullah di sana, semoga roh mereka tenang dicucuri rahmat. AL-FATIHAH.

Aku tertarik nak tulis pasal ni sebab aku rasa patut ke umur muda macam aku dan yang lain menunaikan Rukun Islam ke 5 ni? Ada juga orang kata, nak ke sana kena bersedia, almaklumlah muda-muda kan, dosa pun banyak, buat itu, buat ini. Nak pulak ke sana kan, tempat orang gelar, 'tanah haram'. Uissshhh, bila ramai yang kata camtu, takut pulak aku kan.

Tapi kalaulah kata, dah tiba masanya diseru untuk ke sana.

Bagi aku, memang umur muda banyak kesilapan yang dilakukan, tapi kalu dah dipanggil untuk ke sana, dah tiba masanya untuk berubah. Pintu taubat sentiasa terbuka. Bila orang baca entri ni, mesti kata aku ni macam poyo haram jadah kan cakap pasal Mekah, tunaikan Haji.

Dan sepanjang musim Haji ni, aku memang sentiasa akan tengok astro oasis. Rancangan Khabar Haji. InsyaAllah, kalau diizinkan Allah, aku nak ke sana.

No comments: