Wednesday, September 16, 2009

Raya

Aku masih lagi di sini..

Sebelum bulan Ramadhan akan melabuhkan tirai tidak lama lagi dan juga sebelum aku menutup segala teknologi untuk beri penghormatan sempena ketibaan bulan Syawal. Ingin aku berkongsi sedikit apa yang aku telah harungi selama ini.

Alhamdulillah, tidak lama lagi aku akan tinggalkan company advertising yang telah mengizinkan aku untuk menjalani ibadah praktikal. Setelah 3 bulan bersungguh-sungguh, sedikit sebanyak ada lah ilmu yang telah aku pelajari daripada mereka. Walaupun sebenarnya tidak mencukupi tapi aku rasa 3 bulan tu sudah memadai buat aku.

Minggu ni sahaja, banyak undangan berbuka di luar. Hari jumaat lepas sahaja berbuka dengan bebudak designer tu kononnya lah nak stay back untuk JPBD ( Jabatan Pembangunan Bandar dan Desa ) tapi hampeh, tak lama lepas tu semua malas sebab pada malam yang sama, ada futsal kat sri rampai sana. Aku dah start main futsal siot walaupun tak berapa handal bermain.

On the next day pula, ada majlis berbuka puasa Kisah Ramadhan Di Sinar anjuran House Of Healing di hotel Impiana. Memang class gila, second time aku berbuka puasa di hotel secara percuma. Makanan di sana memang sedap-sedap belaka, ada western, melayu dan yang paling best ada oyster. Perrggghhh, kecut perut tengok. Kalau dah Sinar FM, sure la ada artis tapi artis yang malap-malap je, golongan 45 tahun ke atas memang suka lah. Tapi nasib baik ada Ifa Raziah, kira ada lah keseronokan di situ. Hehehe.

Hari ahad, rehat je.

Sambung pula dengan hari isnin, kali ni majlis berbuka puasa anjuran House Of Healing sahaja di Blue Wave Hotel kat Shah Alam. Bila sebut sahaja tentang Shah Alam ni sebenarnya bagi aku agak terasa sikit disebabkan sejarah lampau dulu. Tiba-tiba sahaja teringat kot tapi takdelah terlalu sangat sebab aku ke sana pun atas urusan kerja. Company tempat aku praktikal tu yang organise event berbuka puasa tu. Aku terpaksa cancel kan berbuka puasa dengan rakan-rakan taulan. Sorry kawan-kawan. Tidak tahu kenapa, sebelum ke Shah Alam tu, 'orang' berkenaan telah menghubungi aku i mean she's trying to contact me with her new phone number. Kononnya aku tak tahulah itu adalah dia tapi aku tahulah. Aku malas nak layan sebenarnya, asyik-asyik nak minta maaf je kat aku ni. Bior ler, malas den nak layan!

Dan hari ini pula, berbuka puasa di Naili's Place kat Sentul tu. Kali ni rasanya bos nak belanja sebab farewell untuk aku dan Rin kot sebab bulan ni last aku praktikal. Makanan biasa-biasa je. Esok pula, aku nak shopping sambil-sambil tu berbuka puasa dengan budak kolej juga. Aku tak nak ikut sebenarnya sebab yela kan, hari tu budak- budak lain ajak aku tak pergi tapi apa nak buat, esok takde sape nak teman aku shopping kebetulan bebudak tu ajak. Aku follow je.

That's all for today, after this life aku dah normal balik dan aku akan cari kerja yang boleh menjamin hidup aku dan tidak lupa juga projek dengan Ant, ntah jadi ke tak ni. Risau jugak, dah 3 bulan terkandas.

Sempena nak dekat raya ni, aku nak mengucapkan selamat hari raya Aidilfitri. Maafkan segala salah dan silap aku kepada orang yang pernah aku buat salah dulu-dulu. Takut tak sempat nak ucap lebih baik aku ucap sekarang ini.

No comments: