Sunday, September 6, 2009

Untitled

Pejam celik, pejam celik, raya pun dah nak dekat. Tapi kerja pun makin banyak. Walaupun aku hanya seorang pekerja yang berstatus "Praktikal".

Syukur Alhamdulillah, dapat juga aku belajar bermain gitar tapi hanya satu lagu sahaja itupun hanya opening sahaja. Okaylah daripada tak boleh main. Still noob how to learn "kod". Kenapa bulan puasa tahun ni aku sangatlah malas, asyik tidur je. Iskhh.. Teruk sial!

Bersyukur juga sebab puasa tahun ini tidak kantoi, harap-harap penuh puasa penuh tahun ni. Raya nanti pula, camne nak balik kampung? Rasa malas pula walaupun tahun ada hari keluarga kat sana. Raya aku dah tak seronok tahun ni, rasa macam biasa-biasa je kot. Takpelah, ikutkan jelah arus kehidupan kan, walau camne pun life must go on.

Aku sudah melihat dunia, dan aku juga dah melihat apa yang aku ingin lihat selama ini. Tak paham kan apa aku tulis ni kan? Paham-pahamlah sendiri.

Bila berlaku perkara yang sama pada orang sekeliling aku, entahlah. Aku rasa menggamit kenangan kot. Aku hanya mampu tersenyum melihat bagaimana keadaan itu berlaku seperti mana yang aku rasa dahulu. ( Macam dah tua sangat aku ni )

Sekarang hati aku terubat bila aku melihat kerenah kanak-kanak, bayi-bayi yang comel. Melihat senyuman mereka yang sweet tu, cool je hati aku rasa. Betapa sucinya mereka tu semua. Kalaulah aku boleh jadi macam mereka selamanya, memang hidup aku senang je kot dan tiada dugaan. Tapi tulah, hidup ni kena juga ada dugaan, barulah ia dikatakan kehidupan.

Firstly, aku mahu berfikir tentang masa depan. Pernahkah kita terfikir tentang masa depan secara serius?? Apa juga akan terjadi pada aku 5 atau 10 tahun akan datang? Aku masih lagi ke berpijak kat dunia ni? Semua tidak pernah ambil tahu kot aku rasa. Sampai satu tahap, aku rasa hidup aku dah cukup puas, aku nak cuci tangan tapi tulah, bila aku fikir balik kalau aku sudah mula cuci tangan, memang kehidupan aku totally sudah berubah dan berubah dan berubah. Damn!

Sudahlah, aku sudah cukup penat nak menaip ni sebab aku sudah mula rasa mual dengan apa yang jadi di sekeliling aku ini. Seolah-olah mereka alpa dan lupa. Aku tak nak jadi seperti mereka dengan hanya berbekalkan air liur tanpa ada menyumbangkan apa-apa.

Kadang-kadang, minda haruslah dibuka, dikorek luas-luas. Bukalah mata, sedarlah akan kebaikan yang diperolehi. Semasa susah, berdoa, merayu, berlutut tapi bila dah senang? Lupa, sesat, menyerong.

Iskhhhh... Apa nak jadi!!

2 comments:

FdausAmad said...

Gua nak ajak lu dtg lepak kt blog gua.rilek rilek.

D said...

Itulah hidup dude.
Kdg2 kita tak pernah puas dengan apa yang kita ada.
Yang penting just bersyukur ok.