Monday, November 24, 2008

Fakta Lagi Jelas Dan Nyata

huaarrrgghhhhhhh!!!

Ni nak habaq mai ni, tetiba je nak habaq cam orang utara ni pehal haa..Hahahaha!

Pagi-pagi mak aku dah dok teriak suruh bangkit awal ni, apa lagi orang tua tu nak agaknya. Pagi-pagi aku dah siap-siap kemas, tak tahu nak pi mana, mata pun dh sayu je. Hahaha!

Ni nak habaq satu cerita, bukan cerita tapi aku tetiba duk fikir pengalaman sekeliling. Aku rasa macam nak kutuk orang je tapi tak eloklah kan, better aku tulis entry kat sini jelah. Maafkan kalau ada yang duk terasa haa. Sapa makan cili, rasalah kepedasannyerr.

Siapa je yang tak pernah rasa bercinta kan? Betul tak? Aku pun duk menunggu cinta yang sipi-sipi kesampaiannya ni. Punyalah manis kalau bercinta sampaikan pasangan kita duk cirit dalam seluaq pun, baunya harum bak perfume alfio raldo. Hahaha! Tapi bila duk bertengkaq ke salah paham ke, punyalah syok bergado sampai salah sorang kata, "Fine, kita break!" dan pelbagai lagi macam kata.

Akibatnya?? Makan tak lalu, tidoq tak lena. Dia punya kesan akibat putus cinta tu punyalah hebat, tapi ada juga yang happy bila putus cinta. Ada baik, ada buruknya. Bila duk pikir-pikir, kesan dan akibatnya sama juga. Tak paham kan? Aku terangkan.

Persamaannya kalau tak salah aku, lepasnya putus cinta mesti dah serik nak bercinta. Sat lagi, macam-macam ayat keluaq, "Dah trust kat lelakilah", "Single is better", "Dah serik nak bercinta lagi", "Nak bina career dulu, baru pikir soal cinta", dan sebagainyalah ayatnya. Ada jugak yang tak puas bercinta, dah putus dengan si polan ni, si polan tu datang menjelma, putus dengan si polan tu, si polan lain datang menjelma.

Aku bukanlah benci or apa kepada mereka ni, aku pun sama dengan je. Hahaha! Cumanya aku rasa macam kurang selesa dengan ketindak-tandukannya. Hahaha! As a example ok, kalu hang kata, dah tak percaya kat lelaki lagi, tunjukkanlah yang hang betul-betul tak percaya. Pantang kalu dah jumpa yang minat, statement "tak percaya" terus hilang. Hahaha!

Yang satu ni memang best, "Single is Better". Penat bercinta lagi, single itu bagus, "love is suck", "remaja benci cinta" dan macam-macam lagi. Aku kata, "ek eleh!!!". Boleh blah! Ayat bagus je tapi last-last, kalu jumpa yang berkenan ke berkenaan terus melekat. Hahaha!

Aku tahulah, jodoh tu semua "YANG BERKENAAN" yang menentukan tapi come on lah, buat statement-statement begitu, amatlah menyampah aku ni mendengarnya. Lebih elok kan mendiamkan diri sahaja, bagi akulah kan.

Seribu kemaafan kalau ada sesape terasa dengan statement aku ni. Hehehe! Aku dengan rasa tetibenya nak menulis pasal ni.

2 comments:

AmY said...

setuju!!!
kadang2 diam tu lebih baik

Anonymous said...

hee~ye.manusia sentiasa berubah demi perubahan yg tak diduga.syhh..sembunyikan diri better!^^"