Tuesday, July 15, 2008

Harapan Setinggi Gunung


salam..

penantian hampir tiba,
tak lama lagi ni akan tiba hari sabtu,
sedih rasanya,
gembira pun ada,
perasaan bercampur-baur..

nak kata aku menyesal,
tak ada la kot,
aku buat apa yang patut,
mungkin dia tak percaya kat aku
agaknya,
lepas apa yang terjadi kat dia..

aku tidaklah mengharap sangat,
cuma kalau 'terjadi',
aku tak sia-siakan,
Insyaallah..

lately,
aku banyak fikir pasal masa depan,
macam-macam dalam kepala otak aku
ni..
ada yang beri cadangan,
sambung degree,
buat master..

aku hanya gelak sahaja,
memang bagus,
ada cita-cita sebegitu,
aku ni pun rasa memang ada niat
nak sambung..
kalau ada rezeki,
Insyaallah..

apa nak jadi pun,
aku nak habiskan diploma dulu,
baru fikir lain..
aku ni pun bukanlah manusia
yang pandai..
ahahaha..
dah takdir..
habis kakak aku bolot kepandaian..
ahahah..

ada suruh aku sambung kat
cosmopoint,
lim kok wing,
macam-macam tempat..
kalau ada rezeki,
aku nak sambung kat
akademi seni kebangsaan,
aku nak jadi pengarah,
satu hari nanti..
Insyaallah..
semua itu hanyalah rancangan, impian,
Allah yang tentukan..

orang banyak bercakap pasal blog,
aku baru je jinak-jinak guna
blog,
bagi aku,
blog ni adalah tempat untuk meluahkan
segala-galanya..
memang tak terkejutlah kalau ada
yang mengutuk ke apa..
mungkin itu isi hati mereka,
dan ada juga yang ambil
kesempatan..
tak tahulah..
sampai sultan murka
pulak..

macam-macam benda jadi
sekarang ni,
tak tahulah apa nak jadi..
orang tu kutuk orang ni,
orang sana kutuk orang sini,
ceh..
entah apa-apa,
macam budak-budak,
malu je negara lain tengok..
aku bukanlah nak sokong sesiapa
cumanya nak nasihatkanlah,
be matured sikit,
nak berpolitik pun
biarlah beradab,
malaysia dah merdeka
51 tahun,
entahlah..

kalau aku cakap lebih-lebih,
kena gam plak,
ISA panggil aku..
ahahah..
pesanan kepada kerajaan
Malaysia,
termasuk pembangkang,
dibangkang or whatever,
berpolitiklah secara
beradab,
malaysia sekarang orang dah
pandang tinggi,
tunjukkan pada mereka apa
kita ada yang mereka tak ada..
apa-apapun ingatlah
perjuangan mereka yang lepas-lepas,
mereka bersusah payah mencari
kemerdekaan untuk kita..
renungkanlah,
UMNO, PAS, PKR, DAP dan
sebagainya...

penat aku menaip,
kepada 'sue' bukan nama sebenar,
saya memang ada sedikit perasaan
kat awak..
hehehe..
tapi saya takde lah terburu-buru,
saya memang ikhlas nak berkawan dengan
awak..
semuanya terjadi secara tak sengaja,
bila satu hari tu saya nampak
awak tunggu bas seorang diri..
eheheheh..
harap awak dapat membaca blog saya satu hari
nanti..
hehehe..

tak tahu apa nak tulis ni..
blah lah..
bye..

No comments: