Wednesday, July 9, 2008

Leganya

salam

hari dilalui seperti biasa,
tanpa ada sebarang kesulitan,
baru hari ini aku sedar,
mengapa banyak benda berlaku,
memang ada hikmahnya.

aku terkenang balik kata-kata seorang yang aku kenali,
"Tuhan sayang kat kita,
sebab itu Dia bagi banyak dugaan
dan rintangan pada kita,
Dia nak kita rasa susah,
Dia nak kita rasa rendah diri,
Dia nak kita rasa bersyukur,
Dia nak kita belajar melalui pengalaman.
Orang yang sentiasa senang,
mereka tidak merasa semua itu,
suatu hari bila dah kena,
baru mereka merasa."

aku memang akan ingat kata-kata ni,
sampai aku mati,
aku rasa bersalah kerana mementingkan
diri sendiri sebelum ni,
tak mengambil berat,
tak menghiraukan,
hanya kisah pasal hal sendiri sahaja.

sekarang ni barulah aku tahu erti sebenar kehidupan,
Alhamdulillah aku sedar tepat pada masanya..

No comments: