Monday, July 21, 2008

Minggu Kesedihan


salam..

minggu yang penuh tangis dan airmata,
mak bapak aku dah selamat tiba di tanah suci,
esok mereka akan ke mekah..
alhamdulillah..
akhirnya sampai niat mereka nak
ke sana..

masa hantar ke KLIA ari sabtu lepas,
aku sebak sangat..
aku sugul pada hari kejadian..
semua datang kecuali
abang man dan keluarga..
yang lain iringi..

yang paling aku tak tahan,
anak saudara aku berumur 8tahun,
kitorang panggil Amut,
mula-mula sampai ke KLIA bukan main
happy kata mak bapak aku nak pergi
mekah..
yang tak boleh tahannya
masa mak bapak aku hilang
dalam pandangan ke balai berlepas,
dia menangis siot..
ahahahaha..
comel gila!!!

sebak aku tengok dia,
aku pun sedih sikit tapi taklah teruk..
masa adegan berpelukan sebelum pergi
ke balai berlepas..
itu sahaja..
aku tengok ramai yang sedih..
bukan aku seorang je..

masa balik tue,
sape lagi yang melenjan kereta,
kalau bukan aku..
ahahaha..
tapi memang penat seh!!
sampai je rumah,
aku ke rumah kedua aku
kat seri gombak..
rehat jap kat sana kebetulan ada
pasar malam..tapi tak pergi pun!!
ehehehe..

lepas je solat maghrib,
dalam pukul 8 lebih,
aku dan kakak aku pergi ke rumah
makcik aku..
frust gila lah,
sebabnya time aku kat rumah makcik,
bapak aku telefon guna roaming la!!
ahahahah..
yang paling gedik kakak aku,
tak senang duduk selagi
mak bapak aku tak telefon..
ceh!!

tepat pukul 2 pagi,
aku dengan selambernya telefon
mereka..
alhamdulillah..dapat..!
kebetulan mereka baru sampai
di Jeddah..
suka gila kakak aku..
lagi menggedik..ahahaha...!!
aku bersyukur sangat
Allah s.w.t memberkati
perjalanan mereka.....
yang paling best mak bapak aku
gembira..
itu dah cukup bagi aku..

terima kasih kepada FELDA
kerana menaja semua perbelanjaan
mereka untuk ke sana..
semoga next year aku dapat kerja kat
sana..
ahahahah...!!!

aku baru je dapat satu panggilan..
kawan yang dah lost contact,
telefon aku so kami melayan sms
sampai lebam..!!
ahahahahahha...
perempuan tau bukan lelaki..
aku bukan gay dan aku masih
bernafsu kepada perempuan..
end of story...

2 comments:

AmY said...

baru ku tahu kamu ni family type of person...sgt rapat dgn mak ayah :P

Shukri said...

ahahahah..
xlah sangat..

ahahahah