Thursday, October 23, 2008

3 Month

Hampir 3 bulan aku menjalani kehidupan baru aku, menjadi orang nombor satu dalam famili aku, menggantikan tanggungjawab yang ditinggalkan oleh arwah ayah aku. Pada mulanya memang aku agak baru dan semestinya aku akan mengeluh sebab banyak aktiviti aku yang dulu-dulu dikurangkan. Aku cuba bahagikan masa bersama keluarga, rakan-rakan seperjuangan.

Alhamdulillah, aku dapat melakukannya dengan baik sekali, masih lagi menjadi yang terbaik untuk keluarga aku walaupun takde masa untuk diri sendiri. Aku masih lagi mencari-cari apa yang aku mahukan, apa yang aku inginkan, apa yang kurang dan apa yang patut aku genggam. Itu semua memerlukan masa tapi apa yang rancang semuanya berjalan dengan lancar.

3 bulan penuh dengan pelbagai rintangan, tapi aku sangat bersyukur, kami dapat mengharunginya tanpa memikirkan apa-apa. Aku sampai sekarang masih lagi macam bermimpi, betul ker tinggal kami bertiga. Nak bersedih tu, aku dah tak boleh, aku memang perlu kuatkan diri. Aku juga amat bersyukur sebab kawan-kawan yang memberi sokongan dari segi moral dan rohani. Tidaklah aku rasa kekok sebab mereka sume kawan-kawan aku.

Mereka juga memberikan aku satu keseronokan, dapat juga aku melepaskan tekanan dan juga bebanan, tidaklah aku terlalu memikirkan sampai kusutkan otak.

Alhamdulillah, hidup aku juga semakin hari semakin berubah. Daripada aku tak tahu apa-apa, aku dah tahu serba sedikit tentang di luar sana. Aku juga sekarang ni tengah struggle untuk mencari apa yang hilang dalam hidup aku. Aku harapa agar cepat menjumpainya sebelum terlambat.

Pesanan kawan baik aku, aku perlu rajin keluar supaya dapat melepaskan segala tekanan. Nasihatnya amat berkesan sekali. Thank You.

Kata orang, pengalaman mengajar kita untuk menjadi lebih kuat.

1 comment:

Nad Eusoff said...

smuge u terus kuat k..