Friday, October 24, 2008

JKR?

Masa aku tulis ni jam menunjukkan pukul 1.33pagi, kepenatan di kaki masih terasa teramat macam cibai sekali. Patut aku pergi settle kan hal kereta pagi-pagi buta, ni kes tunggu oranglah menjadikan lambat nak mampos. Macam-macam perkara nak buat last-last pukul 12 baru nak keluar, nasib baik enjin otak aku dapat berehat lama, bangun pukul 9 pagi.

Haa, agak sial juga, bajet nak ikut jalan shortcut nak settle kan kereta tapi HARAM!!!!! Mula-mula bodohkan diri pergi JPJ Wangsa Maju sana, tanya nak tukar hakmilik. Mereka di sana suruh ke Amanah Raya, aku pun tak tahu apa fungsinya benda ni tapi yang aku tahu mereka settle bab-bab harta sepeninggalan, lebih kuranglah.

Nak tahu apa Amanah Raya kata?

Dah pulak suruh buat sijil faraid, ni satu hal ni. Mula-mula aku ingat pegawai Amanah Raya tu datang haid ke apa. Hahahaaha!!! Bunyi seakan-akan. Dah disuruh pulak pergi Mahkamah Syariah, apa ingat nak settle hal cerai-cerai ke bak kata kawan baru aku, cik Intan tue. Hahaha!! Dah tue, membangangkan diri macam biasa pergi Keramat Au2. Sampai jer, ramai orang tuh!!

Aku berdialog kasar dengan mak aku,

Mak : Ko tengok, kita datang sini macam nak bercerai pulak!!

Aku : Tengoklah ramai orang, ni semua nak cerai kot, muka-muka diorang ni cam kena cerai talak tiga je..

Lepas berdialog, orang pandang aku dengan amarah di sanubari. Hahaha!!!

Tanya mamat kat kaunter, aku tengok macam bodoh jer, tanye sikit, jawab penuh dengan tidak konfiden. Dah tu, ingat leh apply nak buat sijil faraid. Kena pulak mereka nak tahu value kereta tu, sama ada buat kat puspakom atau jabatan kerja raya..

JKR? Biar betik!!!!

Ceh, huru-hara sistem saraf kat otak nie. Ambil je borang terus belah.

Teruskan memperbodohkan diri pergi puspakom kat wangsa maju. Ada lagi masalah pulak, mereka nak surat pengesahan daripada Amanah Raya kalu nak check value kereta. Apa lagi, darah dah jem kat otak, memang mengamuk tahap sederhana, jumpa pegawai mereka. Dah terangkan perkara betul, baru faham.

Ceh,

Banyak dugaan dan masalah tapi bila pikir-pikir, tak ada apa-apa pun. Baru tahu caranya. Hehehe!!

Penat juga rasanya, dahlah tak dapat lepak dengan rakan-rakan. Hehe!!

No comments: