Thursday, June 18, 2009

iela

Aku dedikasi kan nukilan ini khas untuk seseorang.
Nama dia Nur Shazila Binti Saharil.




CAHAYA

Lorong,
Di manakah diriku,
Di manakah cahaya itu.

Lorong,
Gelapnya jalan itu,
Tragisnya suasana itu.

Lorong,
Seksanya perjalanan itu,
Sakitnya perasaanku.

Cahaya,
Kembalilah kepadaku,
Terangilah mata hatiku,
Tajamkanlah fikiranku.

Cahaya,
Tanpamu diriku kaku,
Kehilanganmu amat sayu,
Kelebihanmu bermakna bagiku.

Cahaya,
Aku amat memerlukanmu,
Biarpun sejuta batu,
Ku tetap milikmu.


Sesungguhnya kehadiran kamu bak cahaya yang menerangi hidup. Sukar untuk aku gambarkan bagaimana cahaya ini memberi sinar dan juga penerang jalan untuk maju ke hadapan. Aku tuliskan ini supaya nak kamu tahu kehadiran kamu sentiasa membawa sinar kepada aku.

Dan selama-lamanya akan aku anggap kamu adalah cahaya yang sentiasa menerangi.

3 comments:

Mat Jebon said...

no comment...!!
letih....!!

Anonymous said...

............
touching-nye!

AmY said...

karat!

:))