Tuesday, June 30, 2009

Special For Someone

Ihsan - Bunga

Aku melintasi malam sepiku
Tanpa dirimu di sisiku kekasih
Rasa sesal yg selalu menghantuiku
Di saat ku campakkan dirimu manis

Walau kini engkau sudah
Menjadi milik yang lain
Aku tetap cinta
Ku harap engkau kembali
Untuk maafkanku

Bunga beri aku satu kesempatan lagi
Jangan sampai ku mengemis padamu
Bunga ku berjanji kali ini akan kutepati
Karena aku lelaki

Sudah ku mantapkan hatiku untukmu
Hanya engkau yg mampu mengerti aku
Tinggalkan dirinya kembalilah padaku
Hanya aku yg mampu memahami

Sudah tutup saja mata
Lupakan semua
Yang telah terjadi
Mari kita mulai lagi
Satu kisah cinta


Lirik ni dipetik daripada seorang penyanyi Indonesia. Tiba-tiba sahaja aku teringat lirik ni, i mean lagu ni. Nasib baik aku ada lagu ni dalam koleksi. Sebab apa aku tertarik?

Lirik dia lah, tak tahu bagaimana aku rasa lirik ni ada kaitan dengan aku. Mungkin cerita di sebalik pencipta lirik ni sama dengan apa yang aku alami sekarang ni. Sumpah, aku tiba-tiba nyanyi lagu ni, mungkin teringat dia. Mungkin juga. Perlu ke aku merayu seperti mana lirik ini bertulis? Patut tak? Ermm.. 2-3 hari ni memang tak keruan hidup aku tapi takpe, susah ke, seksa ke, sakit ker, aku perlu terus berjuang. Tak boleh putus asa. Tak sangka aku boleh teringat lirik ni masa tengah jiwa lara ni.

Aku actually suka explore lirik-lirik tak kira lah international or tempatan. Aku ni taklah hebat menghasilkan karya-karya sehebat mereka-mereka ni. Aku mengagumi karya-karya yang bermakna seperti lirik ini. Fuhh!!

Tak tahu kenapa aku terlalu merindui seseorang sekarang ni :( . Apa agaknya dia buat sekarang ni ye, dia sihat ker, dah makan ker, hari tu sambut hari lahir meriah ke dengan orang yang disayanginya, kalau aku merindui dia, dia merindui aku tak agak-agak? Kalau tak rindu pun takpe, aku okay je sebab aku kan biasa syok sendiri ni. Hehe

Ermmm.. Nasib baik ada blog, bolehlah aku meluahkan perasaan. :(

1 comment:

ChemSter said...

uih kamu.
haha
ade persamaan lak ngan mmbe ku~~
last entri dy post lagu neyh.
kamu pun bgtu.
huu