Monday, June 29, 2009

Mati Hidup Kembali

Aku tak tahu apa nak tulis sebenarnya, banyak sangat aku nak tulis. Tak tahu dari mana nak mula. Tapi apa aku nak kata, aku harus survive dalam dunia ni. Bak kata Rewan, dugaan takkan berhenti sampai kita mati.

Jalan untuk ke syurga, penuh liku, rintangan dan cabaran. Jalan untuk ke neraka, ikut highway je. Maknanya untuk berjaya, banyak cabaran dan rintangan untuk kita tempuhi.

Fida yang menghilang tu mesej dengan aku, dia nak tahu juga perkembangan aku sini camner. I guess dia tu ketinggalan skit bab-bab cerita ni. Mentang-mentanglah tahun ni, tahun dia sibuk nak kahwin, selalu menghilang je tapi dia tu sahabat aku dunia akhirat. Maybe sebab dia faham aku and aku faham dia, kami sama-sama merasa kehilangan. Itu kot. Haha. Lantaklah!!

Dia kata, dia suruh aku cari gf lain, perempuan makin bertambah-tambah dia kata. Cuma dia kata perlu sabar je. Haha. Takdenya aku nak cari gf lagi dah. Cukuplah dengan apa yang aku dikecewakan selama ni. Aku tak nak perasaan aku dimainkan lagi, aku tak nak emo je sepanjang masa. Nanti aku boleh jadi mental! haha.

Kata orang, pintu hati aku dah tertutup, dah terkubur. Ceh! Aku sekarang berjuang untuk terus hidup dan dan bukan untuk berjuang untuk dia lagi. Selagi aku bernyawa kat dunia ni, selagi itu aku akan terus berjuang untuk diri aku sendiri. Life is a gamble too. Perjuangan aku adalah untuk buat apa yang aku minat. End of story!

Kekadang tu ingatlah jugak kat dia dan still care kat dia. Tak kesahlah dia dah ada bf sekarang. Aku just nak yang terbaik buat dia dan untuk aku juga. Dia happy, aku pun happy. Thats it. Ada banyak benda yang lebih penting yang patut aku fikir daripada benda remeh-temeh yang makan hati berulam jantung ni. Haha.

Minggu ni pun agak sibuk juga rasanya. Hari rabu, ada photoshoot. Si Syeda tu perlukan photographer untuk bisnes baju dia yang dulu tu. Kalau tiada halangan, memang jadilah. Dia pun dah deal dengan aku. Kawan minta tolong, apa salahnya tolong. Rumah pun tak jauh, bolehlah guna khidmat ustaz. Hehe.

Hari ni, macam-macam aku belajar. Susah nak explain kat sini. Dapat ilmu pasal kehidupan, camner nak survive dan sebagainya. Susah nak dapat apa yang aku dapat ni. Tak menyesal aku pilih tempat praktikal tue, ada juga ilmu aku curi. Hehe.

Macam ada orang tu kata, aku ni sakit ke. Aku nak explain kat sini, memang aku sakit pun, dan apa yang aku beritahu kat dia tu memang betul. Aku tak tipu. Maaflah tak reply mesej, rasanya tak perlu reply untuk soalan yang ditanyakan sedangkan semuanya dah diberitahu sebelumnya.

Agaknya sampai sini je kot aku nak tulis. Ada masa, merepek lagi.

No comments: